1- برنامهریزی در مورد بازنگری تشکیلات کل دانشکده پس از ابلاغ مراجع ذیصلاح با در نظر گرفتن ضوابط و سیاستهای وزارتخانه متبوع؛
2-مطالعه و بررسی مستمر تشکیلات تفصیلی دانشکده با توجه به توسعه و گسترش فعالیت های واحدهای دانشگاه و به منظور به روز نگه داشتن مجموعه.
3- نظارت بر تخصیص پست، صدور احکام از لحاظ اجرای صحیح تشکیلات مصوب و رعایت مقررات استخدامی؛
4- شرکت در جلسات هماهنگی با مسئولین واحدها در ارتباط با نیازهای تشکیلاتی آنها؛
5- تهیه و تدوین تشکیلات مورد نیاز واحدهای تابعه؛
6- بررسی پیشنهاد تبدیل، تغییر عنوان و ایجاد پست های سازمانی واحدهای تابعه از طریق بازدید، کاربینی و مذاکره با واحدهای مربوطه در زمینه امور تشکیلاتی؛
7- بررسی و اعلام نظر در خصوص پست های پیشنهادی جهت انتقال و انتصاب کارکنان
8- اقدام به تهیه تشکیلات واحدهای جدیدالتاسیس؛
9- هماهنگی و همکاری با کارگزینی اداری و هیات علمی و استخدام به منظور تهیه و استخراج پست های سازمانی جهت اخذ مجوز استخدام، نقل و انتقال و یا بکارگیری نیروهای مورد نیاز؛
10- همکاری در تهیه و تنظیم جداول آماری در زمینه های مختلف تشکیلاتی جهت ارائه به مراجع ذیصلاح؛ و